اگر که شما به دنبال روشهای چیدمان در فضاهای اداری می باشید، قطعاً نسبت به ارتباط مستقیم فضا و عملکرد هرچه بهتر کارمندان واقف هستید. به عبارتی شما عزیزان به طراحی داخلی اداره اهمیت می دهید، درست است؟ پس می باید پیش از هرکاری نیاز محیط اداره و همچنین کارکنان خود را تعیین کنید.
مگر نه؟ حتی به جهت چیدمان هر چه بهتر می باید فعالیت و نوع مسئولیت کارمندان خود را مد نظر قرار بدهید. پس با ما همراه بشوید، تا در ادامه این مطلب از ان تی گروپ با یکدیگر بیشتر در این زمینه صحبت بنماییم.
با انواع روشهای چیدمان در فضاهای اداری آشنا بشوید!
چندی پیش طراحی اداره ها تنها در اتاق هایی بسته خلاصه می شد. ولی امروزه انواعی از روشهای چیدمان در فضاهای اداری به چشم می خورد. در این راستا و به منظور انتخاب یکی از بهترین روش ها شما باید به نوع کار و شیوه ارتباط گیری کارمندان اداره خود توجه بنمایید. چرا که به کارگیری یکی از مناسب ترین این روش ها عملکرد بهتر کارمندان را به همراه دارد. همچنین به کسب و کار شما از دیدگاه دیگران اعتبار می بخشد!
بیشتر بخوانید
ما در ادامه این مطلب از خود با شما عزیزان در ارتباط با روشهای چیدمان در فضاهای اداری صحبت می کنیم. این روش ها عبارتند از؛
چیدمان سنتی از روشهای چیدمان در فضاهای اداری
منظور ما از چیدمان سنتی چنین محیط هایی همان ساخت دفترهایی انفرادی می باشد. حال می تواند، به صورت موقت یا دائمی بنا بشود. این نوع از طراحی داخلی دفاتر اداری مجموعه ای از دفتر کار انفرادی همراه با اتاق هایی برای برگزاری کنفرانس ها یا همایش ها و… است. البته به این نکته بسیار مهم دقت کنید، که قسمت لابی به صورتی بازتر طراحی خواهد شد.
در چیدمان اداری سنتی تفکیک اتاق هایی انفرادی توسط دیوارها انجام می شود. پس شما نمی توانید، از پارتیشن ها استفاده کنید. حال به سراغ بررسی یکی دیگر از روشهای چیدمان در فضاهای اداری برویم. آیا موافق هستید؟
چیدمان با اتاقک هایی مجزا
روش چیدمان با اتاقک هایی مجزا طرفداران بسیاری دارد. چرا که یکی از شیک ترین و مجذوب کننده ترین نوع چیدمان فضای اداری به شمار می رود. نحوه چینش در آن به صورت باز اتفاق می افتد. شما می توانید، از انواعی پارتیشن ها در راستای ایجاد اتاقک در محیط کاری استفاده کنید. بهتر است، به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم؛
چیدمان با اتاقک هایی مجزا و استفاده از پارتیشن ها راه کاری بسیار مقرون به صرفه برای طراحی اداره محسوب می شود. البته اتاق مدیر اداره همچنین سالن کنفرانس به صورت جداگانه طراحی و در فضاهایی بسته قرار خواهند گرفت. این گونه با انتخاب چنین روشهای چیدمان در فضاهای اداری مدیران در محیطی بدون آلودگی صوتی به فعالیت خود ادامه می دهند.
چیدمان به سبک مدرن
اگر که به دنبال روش هایی امروزی برای طراحی محیط اداره خود هستید، چرا به سراغ سبک مدرن مبتنی بر کار تیمی نمی روید؟ این روزها اغلب مدیران بر روی فعالیت تیمی کارمندان خود متمرکز می شوند. چنانچه که شما هم بدین راهکار اکتفاء کنید، قطعاً از فضای اداره به مفید ترین حالت ممکن استفاده خواهید کرد.
روشهای چیدمان در فضاهای اداری به سبک مدرن و با فضاهایی باز زمانی کاربرد دارد، که کارمندان شما کار خود را به صورت تیمی انجام می دهند. در این سبک محیطی که در اختیار هریک از گروه ها قرار می گیرد، متأثر از نوع فعالیت شان خواهد بود.
البته در این راه کار از طراحی اداره ها هم بایست اتاق هایی انفرادی وجود داشته باشد. این گونه افرادی که تمایل به انجام مسئولیت خود به صورت انفرادی دارند، امکان استفاده از چنین اتاق هایی را خواهند داشت. به این نکته بسیار مهم توجه کنید؛ که در این نحوه از طراحی اداره ها نیاز چندانی به وجود سالن کنفرانس نیست.
چرا که شما عزیزان می توانید، خواستار گردهم آمدن کارمندان خود در یک نقطه مشخص از اداره بشوید. در نهایت جلسات رسمی یا غیر رسمی خود را برگزار کنید. اکنون به سمت معرفی یکی دیگر از راه کارها در راستای چیدمان دفاتر اداری برویم!
چیدمان فضای کاری مشترک
یکی از بهترین سبک هایی که می توان در این روزها برای فضاهایی اداری انتخاب نمود، چیدمان به نحو اشتراکی است. این چنین کارکنان شما بدون وجود دفاتر شخصی می توانند، از تمامی امکانات اداره بهره مند بشوند. پس اگر که در حال راه اندازی کسب و کاری نوین می باشید، نسبت بدین روشهای چیدمان در فضاهای اداری بی توجه نباشید.
البته در گستره چنین اداره هایی می توان شاهد وجود هم دفاتر خصوصی و هم محیط عمومی بود. همچنین شما می توانید، از بخش هایی عمومی در راستای برگزاری انواعی از جلسات کمک بگیرید. درون چنین محیط هایی همراه با پلان باز ما می توانیم، انعطاف پذیری بالایی را مشاهده کنیم.
روشهای چیدمان در فضاهای اداری را بیشتر تفکیک کنیم. برای نمونه کارمند شما می تواند، وسیله خود را از روی میز مشترک برداشته و در فضای استراحت و با نوشیدن یک قهوه به کار خود ادامه بدهد. همراه با انواعی پارتیشن ها می توانید، فضاها را از یکدیگر تفکیک کنید و بهترین ها را برای کارمندان خود به ارمغان بیاورید.
روشهای چیدمان در فضاهای اداری با انتخاب سبک طراحی مناسب
مسلماً شما عزیزان با کسب اطلاعات لازم درباره انواع گوناگون چیدمان فضای اداری توانایی انتخاب یکی از بهترین روش ها را خواهید داشت. اگر که بخواهیم، ریز بینانه تر به این موضوع نگاه کنیم؛ برای دفاتر اداری با فضاهایی محدود و کوچک بهترین روش چیدمان انتخاب دکوراسیون اداری فضای باز خواهد بود.
این گونه از نظر بصری فضا بزرگتر و بازتر به چشم می خورد. ولی شما می توانید، برای فضاهایی بزرگ تر در کنار روشهای چیدمان در فضاهای اداری باز از اتاق هایی انفرادی هم کمک بگیرید. این گونه کارمندان شما در صورت نیاز امکان ادامه فعالیت درون چنین اتاق هایی را خواهند داشت.
لذا در کنار ابعاد فضاهایی اداری به نوع کاربری دفتر خود هم توجه بنمایید. مثلاً طراحی یک دفتر اسناد رسمی با طراحی یک شرکت تبلیغاتی تفاوت شایانی دارد. البته که شما در این راستا می توانید، با کارشناسان ما مشورت بنمایید. چرا که ما به تمامی سؤالاتتان درباره روشهای چیدمان در فضاهای اداری پاسخ خواهیم داد!
سخن آخر
دوستان عزیز ما در طول این مطلب از خود در انتی گروپ با شما در ارتباط با نحوه چیدمان در فضاهای اداری صحبت نمودیم. این که شما می توانید، محیط اداره خود را با توجه به نوع کاربری به روش هایی مختلف چیدمان کنید. البته برای فضاهایی کوچک انتخاب روش پلان باز یکی از بهترین ها خواهد بود.
شما می توانید، برای محیط اداره بزرگ تر از پلان باز در کنار اتاق هایی اختصاصی کمک بگیرید. در این هنگام کارمندان شما در کنار کار تیمی می توانند، به هنگام نیاز درون این اتاق ها به فعالیت خود ادامه بدهند. امیدواریم که به سؤالات شما درباره روشهای چیدمان در فضاهای اداری پاسخ داده باشیم!